20. marca 2012

Ako Vegetariánska Strava Ovplyvňuje Zdravie


Nedávno zverejnené prieskumy v Amerike ukázali, že správne vyvážená vegetariánska diéta je v skutočnosti najzdravšou diétou. 11 000 dobrovoľníkov sa zúčastnilo 15 ročného prieskumu, ktorý vykonával Oxfor Vegetarian Study. Počas tejto doby výskumníci analyzovali, ako vegetariánske strava vplýva na dĺžku života, srdcové ochorenia, rakovinu a iné choroby.

Výsledky prieskumu šokovali verejnosť - ľudia konzumujúci mäso majú 2 násobne vyššiu  šancu zomrieť na niektoré srdcové choroby, vyskytuje sa u nich 60% vyššie riziko ochorenia a úmrtia na rakovinu a 30% vyššie riziko smrti z ostatných chorôb.
Navyše u vegetariánov sa v omnoho menšom počte vyskytovala obezita, vysoký krvný tlak, cukrovka a vysoká hladina cholesterolu.

Celkovo sa z prieskumov ukázalo, že v 90-95% prípadoch predchádza vegetariánska strava spomenutým zdravotným  problémom.

Vegetariáni žijú dlhším, zdravším a plnohodnotnejším životom.

zdroj www.veglov.com

2 komentáre:

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja sám nemôžem povedať, že by som mal niečo proti vegetariánstvo alebo vegánstvo. Hoci sa tak neoznačuje, pretože občas si kvalitné mäso dám, v strave u mňa prevláda vegetariánsky jedálniček. Na druhej strane ale nič sa nemá fanatizovat (a na druhú stranu ani démonizovať). Treba pri striktne vegánskej strave ľuďom chýba pohyb. :) Ja napríklad keď mám vegánskej týždne, tak sa snažím nachodit denne aspoň 10 km, s čím mi pomáha chytrý náramok s krokomerom .

    OdpovedaťOdstrániť